Greenfield Consulting
Property Hírportál GreenField Consulting
  • Ingatlanpiaci hírek
Ma már a befektetőket sem hagyja hidegen a marketing és a kommunikáció
2009-06-23
Ma már a befektetőket sem hagyja hidegen a marketing és a kommunikáció
A REevolutio Consulting szervezésében megvalósuló Regionális Fejlesztési Konferencia fókusztémája a román-magyar területi együttműködések gazdasági vonatkozásai és a település-fejlesztés különböző lehetőségei voltak. A konferencia során az előadók három témablokkban fogalmazták meg a fejlesztések aktuális kérdéseit, mint a területfejlesztés uniós pályázati lehetőségeit, ezen belül a Gazdaságfejlesztési Operatív Program sajátosságait; az ipari és innovációs parkok mögött húzódó fejlesztési potenciál jelentőségét, a létesítmények hasznosíthatóságának különféle formáit; harmadsorban a finanszírozás kérdéseit.


A települési image versenytényezővé vált

A GreenField Consulting képviseletében Szentiványi Kinga a befektető-toborzás marketingvonatkozásairól és ennek a városfejlesztésben betöltött szerepéről beszélt. A cég tanácsadója szerint a tőke bevonzásának alapfeltétele a marketingszemlélet meghonosítása a településmenedzsmentben. A marketingszemlélet jegyében elsődleges feladat az adott település önmeghatározása, azaz saját értékeinek felismerése, felmérése és ennek megfelelő arculat kialakítása, és a település kommunikálása. „Az erőteljes image kialakítása a tőkéért folytatott versenyben alapvető fontosságúvá vált a befektetési piacok globális jellege, a piaci szereplők számossága miatt. Ezért lényeges, hogy települést, mint terméket vegyük figyelembe és a marketingkommunikáció során ennek megfelelően kezeljük, noha emocionálisan másképp közelítünk városunkhoz.”- fejtette ki előadásában.


A recesszió következtében a befektetők döntési mátrixa módosult

A tanácsadó szerint a jelen gazdasági helyzetben fontos azt is látni, hogy a recesszió következtében a tőke áramlása jelentősen mérséklődött, a beruházók óvatosabban, és továbbra is csak hiteles információk birtokában döntenek. Az öndefiniálás és a hatékony kommunikáció együttes fontossága tehát abban rejlik, hogy eredményeként tudatosan láthatóvá tehető a település piaci környezete, kulturális, szociális értékei, illetve meghatározhatóak a fejlesztés irányvonalai. Ezek azok a tényezők – az előbb leírtaknak megfelelően –, amelyek a befektetők döntéshozatali mechanizmusának fontos elemei. A befektetők bevonzásának eredményeképpen pedig vitathatatlan előnyökre tesz szert a település: szélesedik a munkaerőpiac; fejlődnek a vállalkozások; nő az önkormányzat bevétele, bővül az általa nyújtott minőségi szolgáltatások köre és ezekkel összefüggésben nő a lakosság elégedettsége.
Az előadást követő kerekasztal beszélgetés ugyancsak a finanszírozás kérdését járta körbe. A résztvevők – Szentiványi Kinga a GreenField tanácsadója mellett, Fürjész István, az OTP Bank Nyrt. tanácsadója, Dr. Márkus Csaba a Deloitte Grants & Incentives igazgatója és Berény Róbert az Elan SBI Capital Partners Tőkealapkezelő Zrt. pénzügyi igazgatója – a Unity Consulting igazgatójának kérdésére, miszerint mit tehet egy település a tőke bevonzásának érdekében, mind egyetértettek a marketingkommunikáció szükségességét illetőleg. A GreenField tanácsadója hozzátette: „A települések közötti együttműködés ugyancsak kiemelt fontosságú, mivel a regionális szintű összefogás révén nemcsak befektetési szempontból válik érdekesebbé a terület, hanem a befektető-toborzáshoz szükséges átütő kommunikációs hatás költséghatékony módon érhető el.”


Megoldást nyújthat a Városfejlesztési Projektportólió

Szentiványi Kinga elmondta, a GreenField Consulting célja, hogy az előbb említett folyamatok elérését stratégia szemléletre alapozott marketingkommunikációval támogassa. A cég ennek érdekében a REevolutio Kft.-vel együttműködésben létrehozta a Városfejlesztési Projektportfólió elnevezésű tanácsadási és marketingkommunikációs csomagját, mely a települések számára nyújt hatékony megoldást a befektetők eléréséhez. A csomag elemei a stratégiaalkotással kezdve, a tanácsadáson át a konkrét marketingkommunikációs eszközök megvalósításáig (kiadvány, online adatbázis, lakossági szóróanyagok, ingatlanfejlesztési kiállításokon történő bemutatkozás) terjed. A tanácsadó elmondta, a csomag kis, közepes- és nagy települések számára egyaránt megoldást nyújt a hatékony városfejlesztési és kommunikációs stratégia kialakításához, illetve ezek integrált megvalósításához.


Bővebb információ: www.vfpp.hu

Greenfield Consulting - 1124 Budapest, Hegyalja út 154. Telefon: +36 1 3150996 Fax: +36 1 3150996 info@greenfieldconsulting.hu