Pécs városa 2007-ben készítette a fejlesztési projektportfólióját, mellyel célja volt, hogy a befektetők számára egyértelműsítse fejlesztési terveit és bemutassa a fejlesztésre alkalmas területeket.
A kiadvány „Ha számít a hely, ha fontos az idő” címmel jelent meg. Pécs város célja, hogy az állami és uniós fejlesztések hatásait megsokszorozza. Ebből a célból Pécs MJV Önkormányzata, a Pécs Fejlesztési Kft., a Pécsi Ipari Park Zrt. és a Pécsi Városüzemelési és Vagyonkezelő Zrt. összefogásában kezdte el a fejlesztést előmozdítani képes regionális, országos és nemzetközi befektetőket és vállalkozókat toborzó tevékenységét.
Pécs városa központi és uniós forrásokból olyan fejlesztéseket tervez megvalósítani, amelyek a korábbiakhoz képest vonzóbb gazdasági környezetet teremtenek a városban. Az önkormányzat és az állam magára vállalta azokat a beruházásokat, amelyek kijelölik a fejlődés irányait. Ennek a törekvésnek a része a Pécs2010 – Európa Kulturális Fővárosa program beruházásai kapcsán Pécset élhetőbb várossá tenni. A Pólus program és az M6-os autópálya megépítése teremtette meg azt az infrastrukturális alapot, hogy a város megerősítse régióközponti szerepét, innovatív gazdasági pólust alakítson ki.
A város fejlesztési projektportfólió kiadványa Pécs hangulatának, társadalmi és gazdasági szerkezetének bemutatása mellett városrészenkénti bontásban sorolja fel a fejlesztéseket és azt, hogy ezek mellé milyen magánberuházókra számítanak. A belvárosban a közterek rehabilitációja és forgalomcsillapítása, a Nagy Kiállítótér megnyitása, és a Múzeum-utca felújítása áll a középpontban. A felértékelődött területekre magánberuházásban megvalósuló színvonalas szállodákat, valamint mélygarázsokat terveztek. A Balokányban felépülő új kulturális negyedben a konferenciaközpontot kiszolgáló szállodát, valamint fürdőt álmodtak a városatyák.
A Pécsi Ipari Park fejlesztésében a fókuszpont az olyan gazdasági társaságokon, fejlesztőkön volt, akik a Pólus program fejlesztései mentén tervezik tevékenységüket folytatni, illetve hozzájárulnak az innovatív gazdaság megerősödéséhez. Ehhez kapcsolódik a Pécsi Egészségipari Innovációs Központ, mely elsőként nyújtott be pályázatot a pécsi pólus projektek közül.
A befektetési portfolióban emellett a város olyan hasznosítatlan ingatlanjaira is felhívta a beruházók figyelmét, mint a Magasház, a volt Ágoston téri iskola épülete, vagy az A/1 laktanya.
Pécs városvezetői szerint a kiadvány csak egy folyamat kezdete volt, egy gondolkodásbeli változás első lépése.
A városfejlesztési projektportfólió
A Greenfield és a REevolutio Kft. közös termékfejlesztési tevékenysége eredményeként elkészült a Városfejlesztési Projektportfólió (VFPP) kommunikációs csomag. A VFPP célja, hogy a települések, kistérségek számára olyan kommunikációs megoldást nyújtson mellyel hatékonyan érik el befektetőiket egy komplex kommunikációs keretében. A VFPP elemei és információs bázisa befektetői szakmai alapokon nyugszik és a befektetői információs igényét hivatott teljes körűen kielégíteni.
A Városfejlesztési Projektportfólió (VFPP) egy kommunikációs csomag, amely a Régió és Település Marketing (RTM) alapvető eszközeként kimagasló hatékonysággal támogatja egy település bemutatását és projektjeinek népszerűsítését. Elsődleges feladata egy térség, egy település vagy egy önkormányzat fejlesztési stratégiájának, és konkrét ingatlan- fejlesztési projektjeinek bemutatása a befektetők megnyerése érdekében. Speciálisan a település kommunikációjának kiszolgálására kifejlesztett marketing- standard, amely strukturált, rendszerbe foglalt és koherens.
A csomag az alábbi egymásra épülő elemekből áll:
-
tanácsadás, konzultáció
-
tájékoztató kiadvány (igény szerint tanácsadással segítve)
-
honlapon elérhető adatbázisban történő bemutatkozás
-
lakossági tájékoztató szóróanyag
-
nemzetközi és belföldi ingatlanfejlesztési kiállításokon történő bemutatkozás
A csomag alapja egy olyan kommunikációs dokumentáció, amely városfejlesztési és marketingkommunikációs tapasztalatokat és tudást integrálva került kialakításra, és vált tökéletes eszközévé a településkommunikációnak. Standardizált tartalmi felépítése biztosítja, hogy minden információt tartalmazzon, amelyet az ingatlanfejlesztői szakma igényel, professzionális vizuális kialakítása pedig hatékonyan támogatja ezen információk sikeres célba juttatását.